BBMP 03.2010
Wie het weet, mag het zeggen
Kinderopvang kenmerkt zich door een ‘redelijke marktdynamiek’, zegt de NMa. De klagers over oneerlijke concurrentie in de kinderopvang zullen niet tevreden zijn met deze conclusie.
Aart Verschuur
Een brede visie op ontwikkeling
De tegenstelling spelen-leren is een schijntegenstelling. De vraag is: wat leren kinderen op jonge leeftijd en op welke manier? En
willen we dan wel of niet iets met vve? En zo niet, wat willen we dan wel?
José Reijntjens
School en bso, waar een wil is...
Ongehoorzaam zijn, de randen van de regels opzoeken. Het zijn geen alledaagse recepten en voor Nederlandse polderaars klinken ze beslist onwennig.
Wilma Schepers
Op een fundament van visie
De nieuwe scholen worden geen scholen, ook geen brede scholen maar Centra voor Onderwijs en Ontmoeting: COO. Zo hebben ze dat in Baarn begrepen.
Addie Roetman
Een warme professional
Wat verwachten we van een pedagogisch medewerker die met (jonge) kinderen werkt? moeten zij de methodieken, de tips en trucs van een doorgewinterde leidster/juf? Of willen we in de eerste plaats een warme professional?
Jan Peeters
Vaste rubrieken
Kinderopvang kort -> Wat moet weten over kinderopvang
Column José Reijntjens -> Opvoeden of niet opvoeden, is dat de vraag...?
Vanaf de zijlijn ->Een gewone talige omgeving
Column Ed Buitenhek ->Van P naar G en van noordwest naar noordoost in de kinderopvang...
Gelezen ->Marianne van Duuren: Kleur bekennen
Yvette Vervoort ->Utrecht: Dubbel gebruik van klaslokalen
bdKO ->Klanten praten over u op Hyves, luistert u?
Gastcolumn ->Een verknipte brancheorganisatie
Andere beschikbare nummers of artikelen
Kinderopvang kenmerkt zich door een ‘redelijke marktdynamiek’, zegt de NMa. De klagers over oneerlijke concurrentie in de kinderopvang zullen niet tevreden zijn met deze conclusie.
Aart Verschuur
Een brede visie op ontwikkeling
De tegenstelling spelen-leren is een schijntegenstelling. De vraag is: wat leren kinderen op jonge leeftijd en op welke manier? En
willen we dan wel of niet iets met vve? En zo niet, wat willen we dan wel?
José Reijntjens
School en bso, waar een wil is...
Ongehoorzaam zijn, de randen van de regels opzoeken. Het zijn geen alledaagse recepten en voor Nederlandse polderaars klinken ze beslist onwennig.
Wilma Schepers
Op een fundament van visie
De nieuwe scholen worden geen scholen, ook geen brede scholen maar Centra voor Onderwijs en Ontmoeting: COO. Zo hebben ze dat in Baarn begrepen.
Addie Roetman
Een warme professional
Wat verwachten we van een pedagogisch medewerker die met (jonge) kinderen werkt? moeten zij de methodieken, de tips en trucs van een doorgewinterde leidster/juf? Of willen we in de eerste plaats een warme professional?
Jan Peeters
Vaste rubrieken
Kinderopvang kort -> Wat moet weten over kinderopvang
Column José Reijntjens -> Opvoeden of niet opvoeden, is dat de vraag...?
Vanaf de zijlijn ->Een gewone talige omgeving
Column Ed Buitenhek ->Van P naar G en van noordwest naar noordoost in de kinderopvang...
Gelezen ->Marianne van Duuren: Kleur bekennen
Yvette Vervoort ->Utrecht: Dubbel gebruik van klaslokalen
bdKO ->Klanten praten over u op Hyves, luistert u?
Gastcolumn ->Een verknipte brancheorganisatie
Andere beschikbare nummers of artikelen
- BBMP 05.2018
- BBMP 04.2018
- BBMP 03.2018
- BBMP 02.2018
- BBMP 01.2018
- BBMP 06.2017
- BBMP 05.2017
- BBMP 04.2017
- BBMP 03.2017
- BBMP 02.2017
- BBMP 01.2017
- BBMP 06.2015
- BBMP 06.2016
- BBMP 05.2016
- BBMP 04.2016
- BBMP 03.2016
- BBMP 02.2016
- BBMP 01.2016
- BBMP 05.2015
- BBMP 04.2015
- BBMP 03.2015
- BBMP 02.2015
- BBMP 01.2015
- BBMP 06.2014
- BBMP 08.2014
- BBMP 07.2014
- BBMP 05.2014
- BBMP 02.2014
- BBMP 01.2014
- BBMP 04.2014
- BBMP 03.2014
- BBMP 08.2013
- BBMP 06.2013
- BBMP 05.2013
- BBMP 04.2013
- BBMP 03.2013
- BBMP 02.2013
- BBMP 01.2013
- BBMP 12.2012
- BBMP 08/09.2012
- BBMP 11.2012
- BBMP 10.2012
- BBMP 06/07.2012
- BBMP 03 2012
- BBMP 05.2012
- BBMP 04.2012
- BBMP 02.2012
- Artikel; Het CPB-Rapport ‘Kinderopvang in kaart’
- BBMP 12.2011
- BBMP 11.2011
- BBMP 10.2011
- BBMP 01.2012
- BBMP 08/09.2011
- BBMP 06/07.2011
- BBMP 05.2011
- BBMP 04.2011
- BBMP 03.2011
- BBMP 02.2011
- BBMP 01.2011
- BBMP 11.2010
- BBMP 10.2010
- BBMP 08/09.2010
- BBMP 06/07.2010
- BBMP 05.2010
- BBMP 04.2010
- BBMP 02.2010
- BBMP 01.2010
- BBMP 03.2008
- BBMP 12.2009
- BBMP 11.2009
- BBMP 10.2009
- BBMP 08/09.2009
- BBMP 06/07.2009
- BBMP 04.2009
- BBMP 03.2009
- BBMP 02.2009
- BBMP 01.2009
- BBMP 12.2008
- BBMP 11.2008
- BBMP 10.2008
- BBMP 08/09.2008
- BBMP 06/07.2008
- BBMP 05.2008
- BBMP 04.2008
- BBMP 02.2008
- BBMP 01.2008
- BBMP 05.2009
