Humanistiek 36 - 2008
Onderwijs, levensbeschouwing en ethiek in Nederland en Vlaanderen
Ten geleide
Harry Kunneman
Inleiding. Actuele thema’s in het onderwijs
Gily Coene, Caroline Suransky, Jan Verplaetse en Wiel Veugelers
Deel 1: Levensbeschouwing
Neutraal en toch divers. Een te moeilijke evenwichtsoefening voor het onderwijs in
Vlaanderen?
Bengt Verbeeck
Docenten levensbeschouwing en onderwijs
Wiel Veugelers
Hebben ongelovigen dan toch een levensbeschouwing? Het levensbeschouwelijke vak
niet-confessionele zedenleer in Vlaanderen
Eddy Borms
Een humanistisch perspectief op levensbeschouwelijke lesmethoden
Gundalyn Hemmink, Christine van der Mars en Marco Otten
Deel 2: Ethische refl ecties op diversiteit
Creationisme in het secundair onderwijs
Werner De Saeger
Gevraagd: Morele moed van docenten
Cees Klaassen
Als men zich op school niet thuis voelt.
Thuisonderwijs in Vlaanderen en Nederland
ethisch getoetst
Jan Verplaetse
Theo Thijssen als narratief pedagoog. Over de mythe van het ‘Nieuwe Leren’
Bart J. Koet
De pluriforme school en leren. Pedagogische overwegingen
Marieke Kroneman, Bas Levering, Wilna Meijer, Wouter Pols, Caroline Suransky, Wiel Veugelers en Lennart Vriens
Andere beschikbare nummers of artikelen
Ten geleide
Harry Kunneman
Inleiding. Actuele thema’s in het onderwijs
Gily Coene, Caroline Suransky, Jan Verplaetse en Wiel Veugelers
Deel 1: Levensbeschouwing
Neutraal en toch divers. Een te moeilijke evenwichtsoefening voor het onderwijs in
Vlaanderen?
Bengt Verbeeck
Docenten levensbeschouwing en onderwijs
Wiel Veugelers
Hebben ongelovigen dan toch een levensbeschouwing? Het levensbeschouwelijke vak
niet-confessionele zedenleer in Vlaanderen
Eddy Borms
Een humanistisch perspectief op levensbeschouwelijke lesmethoden
Gundalyn Hemmink, Christine van der Mars en Marco Otten
Deel 2: Ethische refl ecties op diversiteit
Creationisme in het secundair onderwijs
Werner De Saeger
Gevraagd: Morele moed van docenten
Cees Klaassen
Als men zich op school niet thuis voelt.
Thuisonderwijs in Vlaanderen en Nederland
ethisch getoetst
Jan Verplaetse
Theo Thijssen als narratief pedagoog. Over de mythe van het ‘Nieuwe Leren’
Bart J. Koet
De pluriforme school en leren. Pedagogische overwegingen
Marieke Kroneman, Bas Levering, Wilna Meijer, Wouter Pols, Caroline Suransky, Wiel Veugelers en Lennart Vriens
Andere beschikbare nummers of artikelen
- Humanistiek 47 - 2011
- Humanistiek 46 - 2011
- Humanistiek 45 - 2011
- Humanistiek 43/44 - 2010
- Humanistiek 42 - 2010
- Humanistiek 41 - 2010
- Humanistiek 40 - 2009
- Humanistiek 39 - 2009
- Humanistiek 38 - 2009
- Humanistiek 35 - 2008
- Humanistiek 37 - 2009
- Humanistiek 33/34 - 2008
- Humanistiek 32 - 2007
- Humanistiek 29 - 2007
- Humanistiek 28 - 2006
- Humanistiek 27 - 2006
- Humanistiek 26 - 2006
- Humanistiek 25 - 2006
- Humanistiek 24 - 2005
- Humanistiek 23 - 2005
- Humanistiek 21 - 2005
- Humanistiek 20 - 2004
- Humanistiek 19 - 2004
- Humanistiek 18 - 2004
- Humanistiek 17 - 2004
- Humanistiek 16 - 2003
- Humanistiek 15 - 2003
- Humanistiek 14 - 2003
- Humanistiek 13 - 2003
- Humanistiek 12 - 2002
- Humanistiek 11 - 2002
- Humanistiek 10 - 2002
- Humanistiek 09 - 2002
- Humanistiek 22 - 2005
- Humanistiek 31 - 2007
- Humanistiek 30 - 2007
